Gäll finska. 
- Skitunge, jävla unge! du är vidrig.
 
Mina steg från sängen till ytterdörren. Slår hårt. Bara ben genom blåbärsrisen. Jag ökar farten. 
 
Älven på min vänstra sida och stugan om min högra. Kanten är nära. 
 
Trädet väntar. Stoppar mig från att falla och ta det sista steget. 
 
Ihopkuren. Sittandes med vindens kyssar om det bara. Ögonen alldeles suddiga av det salta. Verkligheten blir oviktig. 
 
Skriken Ångesten träffar mig i form av knytnävar mot tinningen. Slag mot bröstet. Jag kan inte andas. 
 
Trädet. Vänster hand om Trädet. Höger i halsen. Ångesten Gråten. Jag spyr. 
 
Röda stugan. Vatten vatten. Vill inte känna kräksmaken. Ångesten. Dörren öppnas. Hårda ord når trumhinnorna.
 
- Nu ska du få börja om. i ditt nya liv i den nya staden. 
 

ord från er.

Staden myten hemligheten.

du.


e-post eller hemlighetsrutan.

din sida.

dina ord.

Trackback