Jag blir helt ursinnig, usch vilket ord på min familjs värderingar och speciellt på min mormors. Tankar om folk från andra länder och sexuella läggning. Om att det inte fanns homosexuella förr. Hör ni hur dumt det låter?
 
- Det fanns mycket lite sådana där jag växte upp.
- Hur kan du veta det?
- Det fanns bara en gammal gubbe som var det.
- Igen, hur vet du det?
- Alla pojkar var rädda för honom.
- Jaha så då drog ni slutsatsen att han var bög?
- Ja.
- Varför?
- Det var en pojke till som var det.
- Bög?
- Ja. Gubben tog honom och pojken visste ingenting och efter det sa han att han också var det.
- Menar du att gubben var pedofil?
- Ja något sådant för han hade inte så mycket val. 
 
Jag blir så arg. Borde inte det första som hon säger vara att han var pedofil inte att han var bög? JAG FÖRSTÅR INGENTING. Det låter som att hon tycker att det är lika hemskt att vara homosexuell som att vara pedofil.
 
Jag gör en liknelse med det att människor säger att "fler och fler blir våldtagna" nej det är klart det inte är så, eller ja det kan ju va så men skillnaden är att fler och fler anmäler våldtäkterna. Precis som att fler och fler kommer ut som homosexuella eller bisexuella. Min mamma är den enda som kan förstå mina åsikter och värderingar och som hjälper mig att förstå hur min far och min mormor kan tycka så om människor. Men det är väl sådant här en får ta som uppväxt i ett extremt blått och konservativt hem.

ord från er.

Staden myten hemligheten.

du.


e-post eller hemlighetsrutan.

din sida.

dina ord.

Trackback